vrijdag 19 september 2014

Mijn reactie op de algemene beschouwingen

Geachte lezers

In 2013 was ik erg blij met de troonrede en de daarop volgende algemene beschouwingen het thema was de participatiesamenleving Ik wist als Wajongere dat de participatiewet eraan zat te komen en ik voelde mij gesterkt dat het met dit label positief op de kaart gezet kon worden.

Dit jaar lijkt er meer aandacht voor de langdurige zorg en de jeugdzorg, absoluut belangrijke dossiers, daar doe ik niets aan af, maar gaat de participatie en de participatiewet hierdoor naar de lange baan? Nee mensen ook de participatiewetgeving gaat door en bij alle gemeenten in Nederland kunnen op de eerste werkdag in het nieuwe jaar arbeidsgehandicapten aankloppen met de vraag hoe nu het traject naar werk voor hen zal worden opgestart.

Om mensen uit het werkveld te stimuleren om dit samen met de doelgroep via de voor en door aanpak op te pakken deel ik graag een tweetal links met u;

De link naar voor en door aanpak van de participatiewet hier

De link naar de Audio samenvatting van de hoorzitting rond de quotumwet ; hier

http://radio509.nl/files/korte_samemvatting_hoorzitting_quotumwet.mp3 http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/38127153
Ik weet niet waarom de links niet clickable zijn, daarom geef ik ze ook tekstueel weer.

2 opmerkingen: