donderdag 21 januari 2016

#jekomternietin of #jekomterwelin en beeldvorming rond #participatie

Vandaag stemt de Tweede Kamer over de ratificatie van het VN verdrag  voor de rechten van mensen met een handicap. Voor bijna 2 miljoen Nederlanders die in meer of mindere mate een beperking hebben een belangrijke dag.

 De afgelopen dagen was daarom we op Twitter ook de #jekomternietin  populair, maar zelfs op plaatsen waar je wel binnenkomt vind er toch nog een stigmatisering plaats. Ikzelf heb dat bijna niet meer in de gaten, omdat je het maximale probeert te halen, uit de situatie.

Gisteren reisde mijn vriendin mee, zij maakte de bijgeleverde foto's. Voor mij normaal, maar haar viel de neerbuigende positie op waarin je wordt geplaatst.  Verplicht in een stiltecoupé terwijl juist wij moeten bellen als er iets mis dreigt te gaan is maar een voorbeeld. . Terwijl ik dit schrijf ben ik weer onderweg, de stemming is vandaag. Gaan we richting minder stigma's en een betere beeldvorming?

Ik hoop het want ik wil graag naar vermogen in en meedoen.

Harry




Het lijkt te lukken.
Toegankelijkheid 
De norm vanaf 1/12017

Hopelijk zonder stigma's en Met een goede beeldvorming 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten