donderdag 14 januari 2016

Open brief aan Tweede Kamer leden #vnverdrag



Open brief aan de alle Tweede Kamer leden

Op 14 januari 2016 heeft u het verdrag voor de rechten van mensen met een handicap behandeld. Ik heb gekeken, met stijgende verbazing. Ik voel mijzelf een rollende kostenpost. Zonder dat de menselijke waarden wordt meegewogen.

Twee jaar geleden was de participatie nog het hoofdthema van de troonrede maar van de daadwerkelijke participatie komt naar ik vrees steeds minder terecht.

Ik begrijp dat er geen blanco cheque kan worden gegeven. De VVD wil voorkomen dat ondernemers op extra kosten worden gezet, men vind dit onverantwoord beleid. Ik vraag me dan af waarom dit wel wordt gedaan voor bijvoorbeeld brand veiligheid, een restaurant met een rieten dak moet ook voldoende aan brandveiligheidsnormen. Dan zegt er niemand; "het is uw vrije keuze om hier te gaan zitten onder het rieten dak." Nee ondernemers moeten voldoen aan brand veiligheid en aan de Arbo normen maar toegankelijkheid lijkt geen maatstaf voor Nederland.

Mensen met een handicap zijn onvoldoende zichtbaar in onze maatschappij, en hoewel heel veel programma's aandacht besteden aan het feit dat iemand rond de jaarwisseling onvoldoende geld had staan op zijn rekening voor de Postcodeloterij, ben ik bang dat dit onderwerp maar zeer beperkt aandacht zal krijgen in de landelijke media.

PS Wel opvallend veel partijen praten over ervaringsdeskundigheid, maar nooit betaald ondanks achterstand overheden participatie
Met vriendelijke groet,

Harry Haddering

MATUTER.nl
Kvk nummer 62538608
P/a Dr. A. Kuyperstraat 144 9402 CS Assen
0592867353 / 0623486100

https://www.facebook.com/Matuterhapacon/

1 opmerking:

  1. Well said. And much of the reason why people with disabilities are not sufficiently visible is because they are not treated equally. A very Kafkaesque situation if there ever was one!

    BeantwoordenVerwijderen