woensdag 27 januari 2016

Maken landelijke overheden een participatie inhaalslag?


Op 27 januari 2016 Twitterde ik, via @harryhaddering, een bericht van de provincie Overijssel dat de meeste provinciƫn op koers lagen voor de participatie verplichtingen in dit jaar. Ik heb de cijfers nog niet maar natuurlijk is dat positief.

Zeker omdat er tot nu toe vaak gezegd werd dat het midden in een klein bedrijf voorliep op overheden. En dus was mijn daaropvolgende tweet welke overheden dit voorbeeld zouden volgen. Ik kreeg vanavond een reactie van iemand van het Ministerie van Binnenlandse Zaken, dat ook "verschillende" ministeries erin waarom geslaagde om hun "aantallen" te halen.

Dat is natuurlijk positief nieuws en ik vraag me dan ook af waarom dit niet meer wordt gecommuniceerd. Daarnaast blijven er natuurlijk nog veel lokale overheden die in mijn beleving nog veel stappen kunnen om kort na het ratificeren van het VN verdrag voor mensen met een handicap de maatschappij echt toegankelijk te maken. Want het hebben van werk is voor mij nog steeds de optimale vorm van emancipatie participatie en integratie

Ik ontvang dan ook graag de concrete cijfers, niet omdat ik de berichtgeving niet vertrouw maar voor mij is het een positief signaal naar organisaties overheden of bedrijven die nog niet meedoen aan de participatiemaatschappij.

In de nieuwsbrief van onbeperkt aan de slag die vandaag is uitgekomen hebben we al het goede voorbeeld geven via de complete aanpak van onbeperkt aan de slag hebben in totaal 100 mensen tot nu toe een baan gevonden.

Ook vanuit mijn eigen bedrijf MATUTER.nl probeer ik als ervaringsdeskundige mijn steentje bij te dragen in dit proces, het is niet altijd makkelijk en in de toekomst zal het ook niet makkelijker worden omdat natuurlijk de mensen relatief gezien het makkelijkste te plaatsen zijn binnen de cijfers vallen die ik hoop te krijgen naar aanleiding van deze blog. Maar samen met heel veel mensen zullen we blijven proberen om steeds meer mensen mee te laten doen.

Met vriendelijke groet,

Harry Haddering

Kwartiermaker Onbeperktaandeslag.nl
MATUTER.nl
Kvk nummer 62538608
P/a Dr. A. Kuyperstraat 144 9402 CS Assen
0592867353 / 0623486100

Geen opmerkingen:

Een reactie posten