vrijdag 11 september 2015

bezuinigingen te snel en te veel, zegt Binnenlands Bestuur

Bezuinigingen te snel en te veel dat zegt binnenlands bestuur, in een artikel dat men vandaag op 11 september 2015, op de website publiceerde.

Hoewel de participatie wet  even  één keer wordt genoemd in het artikel, lijkt daar de urgentie  nog van te moeten landen.

Ik begrijp dat de direct betrokkenheid van de gemeente, bij bijvoorbeeld de huishoudelijke zorg hoger is. Ook snap ik dat de problematiek in de jeugdzorg meer aandacht lijkt te krijgen. Ook dit is begrijpelijk, omdat er bij een  hoge algemene werkloosheid het natuurlijk moeilijker te verkopen is om bepaalde groepen werklozen extra in de schijnwerpers te zetten

Toch blijf ik stellen dat deze derde taak van de decentralisatie een belangrijke is, omdat participatie ervoor zorgt dat ook de andere elementen van de decentralisatie in mijn ogen  een beter draagvlak zullen krijgen. want nu speelt hij het element van "onbekend maakt onbemind" nog steeds een belangrijke rol.

 Als gehandicapten meer gaan deelnemen aan het maatschappelijke verkeer is het ook makkelijker om ondersteuning vanuit de WMO de realiseren, immers iemand die je kent help je makkelijker dan een onbekende.

Zelfs vanuit het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, hebben diverse ambtenaren mij gezegd dat ook zij vinden dat de participatie een onderbelichte element is van de decentralisatie.

Daarom wil ik jullie vragen om mijn Facebook pagina Matuter, leuk te vinden om zo, hopelijk de participatie op een positieve manier te belichten. Waarna het misschien lukt om het thema participatie op de lokale regionale en landelijke politieke agenda te krijgen maar ook op de agenda van ondernemers en andere betrokken want wordt onze samenleving niet leefbaarder als zo veel mogelijk mensen naar vermogen meedoen in onze maatschappij.


Harry Haddering
Kwartiermaker Onbeperktaandeslag.nl
@harryhaddering
@tooontweet
@onbeperktwerken

P/a Dr. A. Kuyperstraat 144 9402 CS Assen
0592867353 / 0623486100

Geen opmerkingen:

Een reactie posten