dinsdag 15 september 2015

Mijn reactie op #Prinsjesdag en de #Troonrede 2015

Volgens onze politieke bestuurders moeten we nuchter blijven, ook al gaat het langzaam beter in Nederland. Nuchterheid betekent voor mij ook eerlijkheid en de afspraken nakomen. Natuurlijk heb ik compassie voor de grote problemen rondom het vraagstuk van de vluchtelingen, voor het behouden van draagvlak voor welke maatregel dan ook, is het in mijn beleving ook van belang om gemaakte afspraken na te komen.

Het is fantastisch dat er afgelopen vrijdag in het journaal van acht uur 's avonds een item te zien was, waarin grote werkgevers en een groot uitzendbureau te kennen gaven aan de slag te willen met het vluchtelingen probleem en de kwaliteiten die deze mensen hebben.

Ik ben zeker niet voor de uitspraak eigen volk eerst, maar het is voor mij wel duidelijk dat er bijvoorbeeld bij de sociale werkvoorzieningen deuren zijn dichtgegaan. Daarom vind ik het van belang om mijn stem te laten horen.

 Vandaag is het Prinsjesdag, twee jaar geleden was het hoofdthema Van Prinsjesdag de participatiesamenleving, participatie is voor mij "samenwerken met elkaar om een betere maatschappij te vormen" ook met de vluchtelingen die naar Nederland komen.

 Met inachtneming van deze problemen rond de vluchtelingen, hoop ik daarom dat er in de algemene beschouwingen van de komende dagen ruimte zal zijn voor constructieve oplossingen voor problemen die er zijn op de arbeidsmarkt voor mensen met een arbeidshandicap.

 Want ik ben het eens met veel reacties die ik heb gelezen vandaag. dat een aanvalsplan op de werkeloosheid, mist in de plannen van het kabinet voor het komende jaar.

 Ik besef me ook wel dat het niet makkelijk is, in een maatschappij met veel werkloosheid, om dan de participatiewet een hoofdthema te laten zijn. Soms krijg ik het gevoel dat de werkeloosheid voor mensen op de straat, bijna een belangrijker thema is, dan in Den Haag lijkt te zijn.

 Datzelfde geldt misschien ook wel voor de participatiesamenleving wat twee jaar geleden nog een groot thema was, en nu horen we er zeker politiek, nog maar erg weinig over helaas.

De komende dagen zijn de algemene beschouwingen, ik hoop dat mijn visual veel gedeeld gaat worden zodat het thema, naast werkeloosheid in het algemeen, de vluchtelingen problematiek hoog op de politieke agenda te houden.

Harry Haddering

P/a Dr. A. Kuyperstraat 144 9402 CS Assen
0592867353 / 0623486100
https://www.linkedin.com/in/harryhaddering


Geen opmerkingen:

Een reactie posten