woensdag 9 september 2015

Mijn doel met Matuter

Matuter?

Matu (spreek uit als Matoe)  is de naam van mijn hulphond/servicedog, het gezin wat hem opleidde gaf hem deze naam die in Letland zoiets betekend als hij die deuren opent, dat doet hij letterlijk en soms ook figuurlijk vandaar dat ik een verbastering van zijn naam heb gebruikt toen ik mij als ZZP' er in ging schrijven bij de kamer van koophandel.

Wie ben ik (de mens achter MATUTER )

Ik ben Harry Haddering Van maart 1972, ondanks het feit dat ik bij de geboorte zware spasticiteit heb opgelopen door een zuurstofgebrek is mijn levensmotto:

" mijn beperking beperkt niet mijn ambitie" 

Dat is ook de reden dat ik voor mezelf ben begonnen met MATUTER ik wil graag met u gestalte geven aan de uitdagingen die er zijn op het vlak van de participatie en emancipatie van mensen met een handicap en dat vanuit de visie dat er meer met mensen met een handicap gesproken moet worden en niet meer over de hoofden van.Daarnaast ga ik er vanuit dat iedereen kwaliteiten heeft en dat deze naar vermogen moeten worden ingezet, om ieders leven zo zinvol mogelijk te maken.

Waarom MATUTER 

MATUTER is begonnen vanuit de gedachte dat veel mensen met een arbeidshandicap onnodig langs de zijlijn staan van de maatschappij en van de arbeidsmarkt. Er ontstaan allerlei regelingen waarbij veel over mensen wordt gesproken maar weinig met de mensen waar het over gaat. Misschien hebben ze wel op de achtergrond,een rol, maar in mijn beleving, te weinig zichtbaar als officieel stakeholder in zowel de totstandkoming van de wetgeving als ook de uiteindelijke uitvoering hiervan. Terwijl dit als succesfactor bij zowel het laten slagen van processen als het draagvlak voor veranderingen van essentieel belang is. 

De visie van MATUTER 

Door uit te gaan van de eigen mogelijkheden van ieder individu kunnen we elkaar helpen naar een hoger doel of dat nu is de participatie, de beeldvorming van mensen met een beperking of gewoon het verbeteren van de integratie en emancipatie van mensen met een handicap iedereen zou uit moeten kunnen gaan en mogen gaan van de talenten die iedereen ergens heeft, ik wil samen met ondernemingen instellingen en organisaties kijken naar de mogelijkheden om mensen te laten participeren.

De projecten van MATUTER

In de loop der jaren ben ik onder andere gevraagd om zitting te nemen in diverse adviesraden, comité's van aanbevelingen, et cetera. Ook was ik diverse keren dagvoorzitter, en ben ik nog steeds betrokken bij de actieve uitrol van de onbeperktaandeslag aanpak. Vanuit MATUTER denk ik deze activiteiten beter te stroomlijnen en te kijken waar een verdere professionalisering mogelijk is.

In 2013 was het hoofdthema van de troonrede de participatiemaatschappij. Samen willen we onbeperkt werken aan de toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten