donderdag 21 mei 2015

Hoelang kunnen we nog door?

Gisteravond was er de zoveelste episode, in het PGB drama, en nu zie ik weer op nu.nl verschijnen dat maar 26 websites van gemeenten voor iedereen goed leesbaar zijn, en dat terwijl de gemeente op dit moment een van de belangrijkste schakels is in bijna alle decentralisatie processen. ik vraag me dan ook af wanneer we met z'n allen gaan concluderen dat dit kabinet teveel in het kort tijdsbestek wil doorvoeren. Op vele vlakken is duidelijk dat er iets moest gebeuren daarover zijn velen het wel eens maar is de de zorgvuldigheid inderdaad belangrijker dan de snelheid zoals de PvdA gisteren liet weten.

Ik vraag het mij oprecht af, en hoewel ik mij ook zorgen maak over de politieke ontwikkelingen in dit land in de versnippering die dit land bij volgende verkiezingen wel eens helemaal onbestuurbaar zouden kunnen maken vraag ik me toch wel af hoelang gaan we nog door? Ik heb geen antwoorden, wel zal ik de politiek willen vragen om zich op alle punten van de decentralisatie nog eens te herbezinnen. Bezint eer ge begint is een mooie uitspraak die misschien door dit kabinet te weinig wordt uitgesproken.

Vanuit de maatschappij komen veelal constructieve oplossingen voor bestaande problemen, en natuurlijk zijn voor mij zowel de langdurige zorg als het PGB maar ook de participatie wetgeving belangrijk thema's en op al deze thema's maak ik me zorgen over mijn eigen toekomst maar misschien nog wel meer over de toekomst van minder assertieve lotgenoten dan ik.

Vandaar dat ik denk dat het nog steeds goed is dat mensen elkaar ondersteunen om uiteindelijk samen sterker te worden. Dan kunnen we misschien nog lang door.

Kom op voor je belangen, laat je horen, neem de eigen regie en laat ze in Den Haag en ook op lokaal niveau merken dat je van waarde bent, ik doe het ook.

Ik verwijs graag naar mijn eerdere blogs waarin ik diverse suggesties heb gedaan

Laat de decentralisatie niet een alarm op zich worden op Twitter laten we het @samenoplossen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten