donderdag 10 december 2015

Verbazing over VVD standpunt VN verdrag

Gisteren was de eerste termijn van de Tweedekamer, over de ratificering van het VN verdrag voor de rechten voor mensen met een handicap. Er werden veel nuttige zaken benoemd, en als ambassadeur van @Wijstaanop was ik tevreden over het feit dat zij veel werden genoemd. Met plezier verwijs ik naar hun twitterfeed voor een goede weergave van het debat.

Ik denk steeds meer partijen een beetje te kennen, en natuurlijk weet ik dat de VVD voor ondernemers opkomt, en dus is het niet vreemd als hun woordvoorder opkomt voor te hoge kosten. Maar de vrijblijvendheid zorgt vrees ik biet voor verbetering. Daarom aan de VVD'ers tussen mijn volgers via Mevrouw van Ark de volgende vraag;


De VVD wil ondernemers niet teveel belasten met kosten voor het toegankelijk maken van hun panden. Ik snap echt wel dat het niet van vandaag op morgen geregeld kan zijn Mevr. van Ark maar tijdens uw uitspraak gisteren, moest ik toch even denken aan een denkbeeldige horeca ondernemer met een rieten dak, van hem wordt toch ook verwacht dat hij maatregelen neemt in verband met mogelijke grotere risico's bij brand. Als ik uw redenatie verder zou doortrekken, is het ook onzinnig, om ondernemers hier op aan te spreken. Het is immers de eigen keuze om een restaurant uit te zoeken met een rieten dak en er zijn voldoende andere keuzes. Of heb ik dan nu redenatie niet helemaal goed begrepen?

Met vriendelijke groet,
Harry Haddering 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten