woensdag 2 maart 2016

Partijen willen duidelijkheid Klijnsma over arbeidsgehandicapten


Vandaag op 16 maart vind het uitgestelde #participatie debat plaats in de Tweede kamer; delen is daarom welkom

Partijen willen duidelijkheid Klijnsma over arbeidsgehandicapten, dat kopte nu.nl op woensdag 2 maart 2016, later vandaag zou een debat zijn over de stand van zaken rond de #participatiewet, Natuurlijk spelen er op dit moment veel andere thema's die erg belangrijk zijn. 

Maar toch ben ik het met de geciteerde politici uit het artikel eens, er gebeuren veel positieve dingen bij bedrijven, maar er valt ook nog veel te doen. Je zou verwachten dat overheden van laag tot hoog en van landelijk tot regionaal het goede voorbeeld geven. Eigenlijk zelfs nog een stapje meer dan dat, en ja ik ken de goede voorbeelden van de provinciën, maar toch er zou zoveel meer kunnen en moeten.

Mag ik de politici ook oproepen om goede voorbeelden te benoemen, en ook roep ik politici op om nogmaals mijn oproep tot de inzet van ervaringsdeskundigen te gebruiken. Één betaalde aanjager per arbeidsmarktregio die kan werken aan de positieve beeldvorming en het wegnemen van koudwatervrees is nog steeds in mijn ogen een stap in de goede richting die het overwegen waard is.

Ik herhaal voor de volledigheid nog even de tekst van mijn concept motie;

De kamer, gehoord de beraadslagingen, wil laten onderzoeken of ervaringsdeskundigheid voldoende wordt gewaardeerd in de decentralisatie's specifiek kijkend naar de participatie wetgeving. Het betaalt inzetten van mensen uit de doelgroep helpt in onze ogen in het creëren van bewustwording van de nut en noodzaak voor het bedrijfsleven  en de overheid om de participatiewet te laten slagen. Daarnaast is er niemand zo ervaren in het voorlichten over beperkingen als de doelgroep zelf, en kan dit ook een impuls zijn voor overheden zowel lokaal als nationaal om zelf op een waardevolle manier te voldoen, misschien met hulp van SROI budgetten, aan haar participatie verplichtingen. En gaat over tot de orde van de dag. 

Uit het #doelgroepenregister of de duizenden profielen waarover Onbeperkt aan de Slag ondertussen beschikt zijn voldoende ervaringsdeskundigen te halen die een functie als deze goed zouden kunnen invullen.

Harry Haddering 


Kwartiermaker Onbeperktaandeslag.nl 



P/a Dr. A. Kuyperstraat 144 9402 CS Assen 
0592867353 / 0623486100 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten