woensdag 5 augustus 2015

Een #basisinkomen, maar geen geld voor niets

Een #basisinkomen uit social media, je sociale netwerk.

Vandaag 5 augustus is het groot nieuws, de gemeente Utrecht maar ook Tilburg overweegt een basis inkomen. Op zich ben ik hier blij mee, want ook voor mijzelf geldt dat ik het gevoel heb dat ik volop werk. Maar vanuit een positie waarin je altijd veel vrijwilligerswerk hebt gedaan, is het moeilijk om ineens facturen te gaan sturen als ZZP'er. Ik ben dus ook voor een basisinkomen en als je er zaken voor doet, mag het ook best meer zijn dan mijn uitkering tot nu toe. Als je kijkt naar alle instrumenten die moeten worden opgetuigd voor de controle, de belastingdienst, de sociale verzekeringsbank het en alle andere controle instanties die geen bijdrage leveren aan een grotere veiligheid/gezondheid, in ons land dan zeg ik "doe het maar".

En in mijn ogen is het dus geen geld voor niets, zoals vandaag her en der werd gesuggereerd. Wie niets wil doen zal van weinig moeten rondkomen, wie zich inzet zou daarvoor beloond moeten worden.

Nee, ik ben zeker niet zielig maar met wat meer financiële armslag zou ik bijvoorbeeld een reclamecampagne willen opzetten of een intensievere benadering van de media met een positief verhaal over de mogelijkheden van mensen met een beperking in plaats van de hokjesgeest en het drukken van stempels zoals dat nu gebeurt.

Ik heb een groot sociaal netwerk, en zelfs de uitspraak,

als ik een baan voor je had, in jouw regio, was je de eerste aan wie ik zou denken.

hoor ik regelmatig, maar vaak blijft het daarna stil.

Nogmaals ik ben niet zielig, mensen die mij een beetje kennen weten dat ik dat extra beetje financiële armslag graag zou willen investeren in de verbetering van mijn eigen toekomst en die van andere mensen in ongeveer dezelfde situatie. Vandaar dat ik met deze blog ga proberen om te kijken wat mijn netwerk op kan leveren. Ik probeer het gewoon. Zo gek is het toch niet dat ik iets vraag voor hetgeen ik al heb bijgedragen aan onze maatschappij.

Mijn bankrelatie is de Rabobank in Assen Ten name van H.Haddering NL93RABO0349946930

Indien gewenst kan ik voor redelijke bedragen een factuur opstellen, ook is het binnenkort mogelijk om naamsvermelding van geïnteresseerden in dit social media experiment weer te geven op mijn website, die op dit moment nog in ontwikkeling is. Ik hou jullie op de hoogte.

Harry Haddering

Kwartiermaker Onbeperktaandeslag.nl

MATUTER

Kvk nummer 62538608

P/a Dr. A. Kuyperstraat 144 9402 CS Assen

0592867353 / 0623486100

https://www.linkedin.com/in/harryhaddering

Geen opmerkingen:

Een reactie posten